miercuri, 15 decembrie 2010

PENTRU INFORMAREA DUMNEAVOASTRA

Stimaţi colegi,

în urma discuţiilor din data de 14 decembrie 2010 cu ocazia întâlnirii de la Cercul Militar Iaşi privind problema trimiterii sau nu a adeverinţelor la Secţia Pensii Militare, vă prezentăm în cele ce urmează, opinii, puncte de vedere, modele de cereri sau adrese de înaintare a adeverinţelor. Conducerea SCMD recomandă să nu trimitem adeverinţele, întrucât H.G. 735/2010 este anulată şi nu mai suntem obligaţi să aplicăm prevederile acesteia. Vă rugăm să citiţi cu atenţie, să luaţi o decizie în cunoştinţă de cauză. De asemenea, rugăm persoanele care nu au semnat tabelele ce vor fi trimise la sediul central al SCMD pentru procesul de contestare a noilor decizii de pensie ce vor fi emise în ianuarie, să ia măsuri pentru semnarea acestora.

OPINII, PUNCTE DE VEDERE

Cum în această perioadă fiecare cadru militar în rezervă se întreabă dacă trimite sau nu adeverinţele la Casa de Pensii am recitit mai atent unele prevederi din actele normative în special art. 7.

1) L.119/2010 art.7 - (1) ,,Procedura de stabilire, plată, suspendare, recalculare, încetare şi contestare a pensiilor recalculate potrivit prezentei legi este cea prevăzută de Legea nr. 19/2000, cu mod. şi com.ulterioare."

Am ajuns la următoarele concluzii:

a) Privind procedura de stabilire (art. 82)

La art. 82 se vorbeşte despre cererea de pensionare, atunci cînd treci din postura de angajat la pensie. Am depus o dată cerere de pensionare la data trecerii în rezervă, împreună cu documentele cerute. Noi nu mai putem face cerere de pensionare. Nici unde în decursul legii nu se specifică situaţia noastră. Nouă nu ni se stabileşte pensia, ci ni se recalculează. Noi avem statutul de pensionari conform L.164/2001 în baza cererilor formulate. La art.86 se vorbeşte de admiterea sau respingerea cererii de pensionare, şi nu a cererii de recalculare (vezi şi 83,87).

Concluzia? Nu se leagă nimic.

b) Privind procedura de plată (art.90)

Normală - plata lunară, cash, card etc.

c) Privind încetarea plăţii pensiei (art.91)

Aici este interesant. Se spune că:,, Plata pensiei încetează începând cu luna următoare celei în care: ...... b) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile legale în temeiul cărora i-a fost acordată pensia".

Cu alte cuvinte Casa de Pensii în primul rând emite decizie de încetare a plăţii actualelor pensii acordate în baza Legii nr.164/2001 şi apoi emite noile decizii în baza Legii nr.119/2010. Probabil că deja sunt emise, dacă vor să ne recalculeze pensia.

d) Suspendarea plăţii pensiei (art.92 şi 93)

Nu este nimic de reţinut.

e) Recalcularea pensiilor

Despre recalcularea pensiilor găsim trimiteri la următoarele articole din Legea nr.19/2000: art. 95 (conţinut identic cu art.169 alin. (2) şi (3)), art. 169 alin (1), art.180 alin. (6) şi (7). ATÂT.

1) Art.169 alin.(1) spune doar: ,,Pensia poate fi recalculată prin adăugarea stagiilor de cotizare nevalorificate la stabilirea acesteia". Stagiile de cotizare nu sunt la noi, sunt la armată. Aici este vorba că la stabilirea pensiei pentru un civil, s-a constatat că lipsesc din cartea de muncă unele date (luni sau ani de cotizare) şi l-a trimis pe viitorul pensionar să le procure de unde ştie el. Apoi având datele procurate pensionarul întocmeşte cerere de raculculare şi se introduc în calculul pensii stagiile de cotizare nevalorificate, cu emiterea unei noii decizii.

Acesta este şi spiritul L.119/2010 la art.4 şi art.5 alin.(4).

Practic nouă Casa de Pensii trebuie să ne dea noile decizii cu justificările respective. Dar H.G. ne obligă să ne asumăm noi răspunderea pentru datele cu care se va lucra la Casa de P.: întocmim cerere pentru acte doveditoare; întocmim cerere pentru transmiterea documentelor. Aici ne semnăm noi condamnarea, dacă trimitem cererea la Casa de P.. Contractul social a fost negociat şi părţile sau înţeles. Adio pensie pe L. 164/2001. Bine ai venit pensie pe L.119/2010.

Dacă nu trimitem cererile la Casa de P. atunci Casa de P trebuie să ţină seama de prevederile art. 180 alin.(6) şi (7): citez: ,,(6) Cuantumul pensiilor se stabileşte pe baza prevederilor art.76, luîndu-se în considerare punctajul mediu anual sau punctajul mediu estimat, după caz, ce va fi stabilit conform alin.2,3.5 şi 5 cu1. (7) În situaţia în care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6) este mai mic decât cel stabilit în baza legislaţiei anterioare, se păstrază în plată cuantumul avantajos."

În mod excepţional, dacă cineva va trimite actele la Casa de P. obligatoriu trebuie amintit că dacă cuantumul va fi mai mic decât cel prezent, îşi rezervă dreptul de a acţiona instituţia în judecată. Fară acest minim text succesul ulterior în justiţie este incert.

Concluzie: este obligaţia Casei de P. să ne recalculeze pensiile şi să trimită noile decizii fară date trimise de către noi (vezi art. 5 alin. (4)). Apoi trimitem adeverinţele de la OCSPS ca fiind stagii de cotizare nevalorificate.

Situaţia noastră nu se regăseşte în cuprinsul Legii nr.19/2000.

Este spre reuşita noastră.

Singura noastră problemă este TIMPUL DE SOLUŢIONARE. Noi, militarii, suntem obişnuiţi să ştim de astăzi ce facem mâine. Poimâine este deja o zi prea îndepărtată. Dar, cum noi suntem deja pensionari căliţi în lupta cu armata, cred că vom trece mult mai uşor peste perioada grea ce va veni.

Actualul război mediatic al armatei, dublat de impactul psihologic al diminuării pensiilor se va reduce după 01 ianuarie 2011, când se intră în linie dreaptă şi apare răspunderea actelor emise care au impact juridic.

f) Contestarea pensiilor recalculate

Procedura o cunoaşteţi. Este aceeaşi ca la L.164/2001 cu deosebirea că termenele sunt mai mari. Pentru a ajunge în instanţă trebuie obligatoriu să o parcurgem.

2) Cum termenul de recalculare expiră pe 27.12.2010 agitaţia este mare la armată. H:G. 735/2010 fiind suspendat în parte, cine îşi va asuma răspunderea pentru semnarea noilor decizii, ştiindu-se că contravin Legii nr. 19/2000 şi hotărârii judecătoreşti de la Cluj?

Se pare că d-na pupăză Lupu a mirosit din timp acest lucru şi pleacă pe 31.12.2010. Fuga este mai sănătoasă.!

3) Mai trebuie sesizat faptul că apare o contradicţie între L.19/2000 art 95 şi L.119 art. 4 alin. 2 privind data de când începe plata pensiei recalculate. În L.19/200 169 alin. (3)) se spune ,,Pensia recalculată se acordă începând cu luna următoare celei în care s-a depus cererea de recalculare" (atunci când sau adus noi stagii de cotizare), iar în L.119/2010 art.4 alin.(2) se scrie: ,,Cuantumul pensiilor recalculate............ şi se plăteşte de la data de întâi a lunii următoare expirării perioadei de recalculare prevăzute la alin. (1) lit. a) sau b), după caz." , neexistând restricţie de timp în a recupera partea de pensie tăiată. Pot cere oricând ceea ce mi se cuvine începând din 01.01.2011. Sunt două prevederi diferite, iar principiul juridic îmi permite să aleg situaţia cea mai favorabilă.

Scrisoare catre casa de pensii militare, se trimite prin posta ca scrisoare cu valoare

Anexa nr. 1 a Anexa nr.

(pensionar titular)

Nota: Inscrisurile de alte culoari decat negru se sterg

SEFULUI SERVICIULUI PENSII MILITARE SI DREPTURI SOCIALE

DIRECTIA FINANCIAR-CONTABILA

Subsemnatul/a........................................................................................................................

(gradul,numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................

(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., pensionar militar în plată la..............................trecut în rezervă/încetat activitatea la data de ......................., în condiţiile Legii nr.164/2001,

menţionez ca inaintez prezenta scrisoare impotriva vointei mele si ca

NU SUNT DE ACORD CU RECALCULAREA PENSIEI ACTUALE .

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................

(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Unitatea militară din care am trecut în rezervă..........................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:

-

-

In cazul in care efectuati recalcularea pensiei mele si imi reduceti cuantumul acesteia va atrag atentia ca incalcati :

· Protocolul nr. 12 la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a Libertăţilor fundamentale, Roma, 4.XI.2000 Articolul 1 . Interzicerea generală a discriminării;

· Protocolul aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a Libertatilor fundamentale de la Paris din 20.03.1952 unde este prevazuta protectia proprietatii, la art. 1 precizeaza ca „Orice persoana fizica sau juridica are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decat pentru cauza de utilitate publica si in conditiile prevazute de lege si de principiile generale ale dreptului international.”

· Comunicarea Comisiei Europene din anul 2000 intitulata : Evolutia protectiei sociale dintr-o perspectiva pe termen lung – Pensii sigure si viabile (COM/2000/0622 final ) precizeaza expres ca problematica sistemului de pensii ramane in sarcina statelor membre , dar trebuie sa se inscrie in capacitatea Uniunii Europene de a promova un nivel ridicat de protectie sociala, obiectiv fundamental statuat de art.2 al Tratatului instituind Comunitatea Europeana;

· Comunicarea Comisiei Europene din anul 2001 adresata Consiliului , Parlamentului European, Comitetul Economic si Social European si Comitetului Regiunilor, referitoare la Armonizarea integrata a unui serviciu de strategii nationale ce vizeaza garantarea unor pensii sigure si viabile(COM(2001)362 final). Comisia Europeana propune o serie de obiective printre care si prezervarea capacitatii sistemelor de pensii de a asigura atingerea acelor obiective sociale care constau in asigurarea unor venituri sigure si convenabile pensionarilor si care sa asigure conditii de viata decente persoanelor in varsta.

· Carta socială europeană revizuită, adoptată la Strasbourg la 3 mai 1996 şi ratificată de România prin Legea nr.74 din 3 mai 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.193 din 4 mai 1999. Astfel această cartă, care prin art.12 al părţii a II-a reglementează între altele “Dreptul la securitate socială”, prevede, de asemenea, la art.E al părţii a V-a, Nediscriminarea”,

· Directivele Europeane nr.86 şi 97/1996 care se referă la "o categorie particulară a lucrătorilor" , "acordarea pensiei e legată direct de durata serviciului militar, iar pensia este calculată raportat la ultima soldă a gradului militar", am citat din Directiva Europeană.

Prin aplicarea fortata a prevederilor Legii privind sistemul unitar de pensii publice incalcati prevederi ale Constituitiei Romaniei/2003 astfel: art. 11 alin. (2)„Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern”, art. 20 alin. (1) si (2) – „(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care România este parte. (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.” precum si art. 148 alin. (2) si (4) – „(2) Ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. (4) Parlamentul, Presedintele Romaniei, Guvernul si autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din actul aderarii si din prevederile alineatului (2)”.

· Decizia Nr.20 din 2 februarie 2000 a Curtii Constitutionale a Romaniei care precizeaza:„Curtea Constitutionala retine ca instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare si pentru magistrati nu reprezinta un privilegiu, ci este justificata in mod obiectiv, ea constituind o compensatie partiala a inconvenientelor ce rezulta din rigoarea statutelor speciale carora trebuie sa li se supuna militarii si magistratii”.

  • Deciziei nr. 120 / 15 febr. 2007 a Curtii Constitutionale care subliniaza: “...In cazurile in care din recalculare rezulta un cuantum mai mare al pensiei, se va plati acesta, iar daca noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda in continuare pensia anterior stabilita si aflata in plata, fara a se aduce vreo atingere drepturilor legal castigate anterior.
  • Legea nr.19 la art. alin.(6) : ”În cazul în care prin aplicarea prevederilor alin. (5) rezultă un cuantum al pensiei mai mic decât pensia cuvenită potrivit legislaţiei anterioare, se păstrează cuantumul avantajos.

(7) Prevederile alin. (6) se aplică pe toată perioada în care pensia calculată pe baza punctajului determinat conform alin. (2)-(4) şi a valorii punctului de pensie este mai mică decât pensia cuvenită potrivit legislaţiei anterioare

Va rog sa aplicati intocmai prevederile normelor legislative internationale si interne iar daca imi diminuati cuantumul pensiei imi rezerv dreptul de a apela la instantele de judecata interne si internationale competente.

Data................................ Semnătura...........................

NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.

- Se completează obligatoriu toate datele.

Se va adapta conform documentului de mai sus, Anexa nr. 1 b

(pensionar de urmaş)

Directorului Casei de Pensii a .............................

Subsemnatul/a........................................................................................................................

(numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................

(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., soţul/soţia defunctului/defunctei.................................................trecut

(gradul, numele şi prenumele soţului/soţiei)

în rezervă/încetat activitatea la data de ...............................................pensionar/ă de urmaş

(ziua,luna,anul)

în nume propriu cât şi pentru .........copii în plată la ......................................,

menţionez următoarele:

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................

(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Ultima unitate în care a lucrat soţul/soţia defunct/ă..................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:

Data................................ Semnătura...........................

NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.

- Se completează obligatoriu toate datele.

MODEL DE CERERE CATRE SECTIA PENSII MILITARE A MApN, MAI, SRI si SIE

I. Recomandarea Comitetului Director al SCMD este sa nu trimitem adeverintele catre Sectiile pensii militare ale MApN, MAI, SRI si SIE, din mai multe motive, inclusiv a faptului ca la ora actuala conform Hotararilor Curtii de Apel de la Cluj, HG 735/2010 este suspendata si anulata pana la judecarea unui eventual recurs din partea Guvernului Romaniei, iar orice document emis in virtutea acestui act normativ, anulat, nu are nici un rost.

Pentru cei care totusi, doresc sa trimita aceste adeverinte, va propunem urmatorul model de adresa - notificare, catre sefii acestor structuri:

ŞEFULUI SERVICIULUI PENSII MILITARE ŞI DREPTURI SOCIALE

DIN DIRECŢIA FINANCIAR-CONTABILĂ A (MApN, MAI, SRI, SIE)

Subsemnatul/a........................................................................................... (gradul, numele, iniţiala tatălui şi prenumele)
domiciliat/ă în ...........................................................................................................
(
se menţionează adresa celui în cauză)
telefon....................., pensionar militar în plată la..........................trecut în rezervă/încetat activitatea la data de ......................., în condiţiile Legii nr……../……..,obligat de prevederile H.G. 735/2010 şi Ordinul ......./....... al (M.Ap.N., M.Ad.I., S.R.I., S.I.E.) şi împotriva voinţei mele, înaintez veniturile realizate pe timpul activităţii şi menţionez că

NU SUNT DE ACORD CU RECALCULAREA PENSIEI ACTUALE

- Numărul deciziei de pensie...................................................................
(
se trece numărul deciziei/data emiterii)
- Numărul mandatului de plată a pensiei..................................................
- Codul numeric personal ..................................................................
- Unitatea militară din care am trecut în rezervă.......................................
din localitatea .........................................

Anexez în original următoarele documente:
- adeverinţa privind veniturile brute/nete lunare individuale realizate, eliberata de UM…………., cu nr........................din ..............................
Anexez în xerocopie următoarele documente:
- decizia de pensie nr…………………………
- carte identitate
- cupon mandat de plata a drepturilor de pensie militară
În cazul în care efectuaţi recalcularea pensiei mele mă simt dator să vă reţin atenţia că se încalcă unele norme ale legislaţiei internaţionale şi interne, în principal
• Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a Libertăţilor fundamentale, Articolul 14 . Interzicerea discriminării;
• Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a Libertăţilor fundamentale unde este prevăzută protecţia proprietăţii, la art. 1 precizează că „Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauza de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional.”
• Jurisprudenţa CEDO a statuat că:
- noţiunea de „bun” înglobează orice interes de drept privat ce are o valoare economică, astfel încât dreptul la pensie poate fi asimilat unui drept de proprietate, iar pensia unui bun proprietate privată (cauza Buchen contra Cehiei din 2002);
- o reducere substanţială a nivelului pensiei ar putea fi considerată ca afectând substanţa dreptului de proprietate şi chiar a însăşi dreptului de a rămâne beneficiar al sistemului de asigurări la bătrâneţe (cauza Muller versus Austria)
• Comunicarea Comisiei Europene din anul 2000 intitulată : Evoluţia protecţiei sociale dintr-o perspectivă pe termen lung – Pensii sigure si viabile (COM/2000/0622 final ) precizează expres că problematica sistemului de pensii rămâne în sarcina statelor membre , dar trebuie să se înscrie în capacitatea Uniunii Europene de a promova un nivel ridicat de protecţie socială , obiectiv fundamental statuat de art.2 al Tratatului instituind Comunitatea Europeana ;
• Comunicarea Comisiei Europene din anul 2001 adresată Consiliului , Parlamentului European, Comitetul Economic si Social European si Comitetului Regiunilor, referitoare la Armonizarea integrată a unui serviciu de strategii naţionale ce vizează garantarea unor pensii sigure si viabile(COM(2001)362 final). Comisia Europeana propune o serie de obiective printre care şi prezervarea capacităţii sistemelor de pensii de a asigura atingerea acelor obiective sociale care constau în asigurarea unor venituri sigure si convenabile pensionarilor şi care să asigure condiţii de viaţă decente persoanelor în vârstă.
• Carta socială europeană revizuită, adoptată la Strasbourg la 3 mai 1996 şi ratificată de România prin Legea nr.74 din 3 mai 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.193 din 4 mai 1999. Astfel această cartă, care prin art.12 al părţii a II-a reglementează între altele “Dreptul la securitate socială”, prevede, de asemenea, la art.E al părţii a V-a, “Nediscriminarea”,
• Directivele Europene nr.86/378/EEC şi 97/96/EC care se referă la "o categorie particulară a lucrătorilor" , „acordarea pensiei e legată direct de durata serviciului militar, iar pensia este calculată raportat la ultima soldă a gradului militar, sau media pe 6 luni”
Prin aplicarea forţată a prevederilor Legii nr.119/2010 şi H.G./35/2010 încălcaţi prevederi ale Constituţiei României/2003 astfel:
- art.11 alin.(1) – „Statul român se obligă să îndeplinească întocmai şi cu bună credinţă obligaţiile ce-i revin din tratatele la care este parte”
- art.11 alin.(2) – „Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern”;
- art. 15 alin. (2) – „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia Legii penale sau contravenţionale mai favorabile.
- art. 20 alin. (1) – „Dispoziţiile constituţionale privind drepturile şi libertăţile cetăţenilor vor fi interpretate şi aplicate în concordantă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele şi cu celelalte tratate la care România este parte”.
- art. 20 alin. (2) – Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazului în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile”.
- art. 148 alin. (2) – „Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
- art. 148 alin.(4) - „Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării si din prevederile alineatului (2)”.
• Decizia Nr.20 din 2 februarie 2000 a Curţii Constituţionale a României care precizează:„Curtea Constituţionala reţine că instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare şi pentru magistraţi nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensaţie parţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale cărora trebuie să li se supună militarii si magistraţii”.
• Decizia nr. 120 / 15 febr. 2007 a Curţii Constituţionale care subliniază: “...În cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior.”
În concluzie justificarea de către Guvern a recalculării şi diminuării pensiilor speciale ca măsură cu caracter excepţional prin Legea 119/2010 nu se poate întemeia pe prevederile art.53 din Constituţia României din 2003, care ar permite evocarea sa şi anume caracterul limitat în timp, efectul recalculării pensiilor fiind unul definitiv şi nu temporar.
În situaţia că nu veţi respecta normele legislative interne şi internaţionale susmenţionate, precum şi hotărârile judecătoreşti ale Curţii de Apel Cluj: Sentinţa civilă nr.338/28.09.2010 de suspendare şi Sentinţa civilă nr.443/23.11.2010 de anulare a dispoziţiilor art.2, alin.(2), (3), (4), (6) şi (7), art.6 alin.(1), (2) şi (4) şi art.10 alin.(2) din H.G. 735/2010, îmi rezerv dreptul de a apela la instanţele de judecată interne şi internaţionale competente.

Data................................ Semnătura

Expediţia cererii: se face prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la următoarea adresă:

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

DIRECŢIA FINANCIAR-CONTABILĂ

SECŢIA PENSII MILITARE

Str. INTRAREA DRUMUL TABEREI, Nr. 7-9, O.P. 66, SECTOR 6, BUCUREŞTI

(tel. 0213195858, int. 2837)
(pentru cei de la MApN, iar pentru cei de la celelate ministere la adresele directiilor financiare ale acestora)

Alte sugestii:

- înainte de expediere, recomandarea de a face la notariat o copie legalizată după adeverinţe;
- cererea nu trebuie să fie cuprinsă neapărat pe o singură pagină sau filă;

- referitor la lipsa unor perioade de cotizare din adeverinţe, menţionate distinct, inclusiv demersurile realizate, de ex:

  • nu există referiri asupra veniturilor realizate în perioada 01.01.1992- 01.02.1992 (încadrat la U.M. 01512 - Sibiu). Am sesizat U.M. 02462 Piteşti prin adresa nr. T-730/03.11.2010, până la data expediţiei cererii către instituţia dvs. nu am primit niciun răspuns;

- o menţiunea finală legată de adeverinţe poate fi aceasta : ˝Nu pot confirma sau infirma corectitudinea celorlalte date înscrise în adeverinţe, responsabilitatea fiind a structurilor emitente˝.

Notă: poate unele menţiuni, în special cele legate de perioadele lipsă par inutile, însă trebuie ţinut cont de faptul că odată expediate cererea şi adeverinţele cu perioade lipsă, indiferent că se realizează prin CMJ sau personal - foarte greu se va realiza o corectare ulterioară (posibil ca pt. acele perioade să nu mai fie emise niciodată adeverinţe) , răspunderea pentru perioadele lipsă fiind a M.Ap.N. - nu a rezerviştilor.

II. Pentru cei care nu au trimis inca cererile de eliberare a adeverintelor de venit si vor sa trimita aceste cereri catre comandantul Centrului Militar Judetean, Comitetul director va recomanda urmatorul model:

Domnule Comandant,
Subsemnatul/a _____.(r) ________________________________, fiul/fiica lui _______________________ şi ____________________, născut/ă la data de_____________, în __________________________, CNP:____________________, legitimat/ă cu C.I. seria ___ nr.________, domiciliat/ă în _________________________________________________
telefon_____________________, în prezent, pensionat/ă militar cu mandat de pensie nr._______________, prin decizia nr.______________/________ şi dosar de pensionare nr._______________/_________, vă rog să binevoiţi a-mi aproba emiterea unei adeverinţe din care să rezulte veniturile brute/nete pe fiecare lună realizate pe perioada desfăşurării activităţii în cadrul ____________________________in perioada__________________ şi contribuţia la fondul pentru pensia suplimentară.

Data Semnătura

(Se va trimite in acelasi mod, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire pe adresa CMJ)
Va dorim succes !