joi, 10 februarie 2011

ATENŢIE LA TERMENE !!!

COMUNICAT

În urma şedinţei Departamentului Juridic din data de 03.02.2011 şi reuniunii de la Alba Iulia din data de 05.02.2011, s-au stabilit măsuri operative,care să conducă la o eficienţă crescută a pregătirii documentelor în vederea depunerii acţiunilor în instanţă pentru anularea deciziilor de pensie emise abuziv de casele de pensii sectoriale.

ASTFEL:

1 – Documentele care se introduc în plicurile de la Paşii 1a) şi 1 b) vor avea următoarea ordine:

Pasul 1 a):

- copie carte de identitate;

- copie decizie nouă;

- copie decizie veche;

- copie talon vechi;

- coie după plicul cu primirea deciziei noi.

ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

Documentele de la Pasul 1a) au drept scop anularea deciziilor de de recalculare a pensiilor direct în tribunal., în conformitate cu prevederile art.87/Legea nr.19/2000, modificată.

Pasul 1 b):

- copie contestaţie;

- copie confirmare de primire;

- copie carte de identitate;

- copie decizie nouă;

- copie decizie veche;

- copie talon vechi;

ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

Documentele de la Pasul 1b) fac obiectul unei noi acţiuni la tribunal, scopul fiind anularea hotărârilor comisiilor de contestaţii.

Precizare: Ulterior, cele două acţiuni (cea de la Pasul 1a şi cea de la Pasul 1b)) se pot uni, dacă ambele sunt acceptate. În cazul în care, o acţiune nu este acceptată de tribunal, se continuă cu cealaltă, până la victoria finală.

LA PRIMIREA DECIZIILOR DE PENSII REVIZUITE, procedura urmează Paşii 1 a) şi 1 b). Conexarea cu acţiunile mai sus prezentate, rămâne de analizat, fiind condiţionaţi de stadiul proceselor sau decizilor adoptate până atunci de instanţele de judecată, de evoluţia mediului legislativ şi politic (poate favorabilă cauzei noastre), dar şi de conţinutul deciziilor revizuite.

2 - Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1a) pentru filiala Iasi, sunt următoarele:

- seria a II-a: 14.02.2011;

- seria a III-a:16.02.2011;

- seria a IV-a: 18.02.2011.

Dupa data de 18.02.2011 nu se mai primesc plicuri pentru Pasul 1 a)

3 – (a) - La primirea primei decizii noi de recalculare a pensiei s-au urmat Paşii 1 a) şi 1 b), depunând pentru fiecare pas câte un plic cu documentele cerute.

(b)-La primirea cele-i de-a doua decizii de recalculare a pensiei, se urmează obligatoriu,şi pentru această decizie,Pasul 1 a) şi Pasul 1 b).

Plicul de la Pasul 1a) se adaugă la Plicul 1a) de la prima decizie, iar plicul de la Pasul 1 b) se adaugă la Plicul 1 b) de la prima decizie.

Pe aceste plicuri se consemnează cu culoare rosie faptul că “s-au adăugat documente de la o nouă decizie de recalculare”.

(c) – În situaţia în care s-au predat plicurile la avocat pentru prima decizie de recalculare şi ulterior s-au primit plicurile de la Pasul 1a) şi Pasul 1 b) pentru a doua decizie de recalculare, se stabileşte împreună cu avocatul o modalitate rapidă de livrare a lor.

(d) – În Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 a) şi în Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 b) pentru prima decizie, se consemnează, faptul că s-au primit de la membrul de sindicat şi ulterior s-au predat la avocat, documente şi pentru a doua decizie de recalculare.

După predarea plicurilor şi tabelelor nominale la avocat, pe serii de predare, noile tabelele nominale continuă nr. crt. în sens crescător, din tabelele deja predate la avocat.

Ex. la prima serie, s-au predat tabelele pe case de pensii închise la nr. crt. 160, 210 şi 244. Pentru a doua serie noile tabele pe case de pensii încep de la nr. crt. 161, 211 şi 245.

Aşa se procedează şi în cazul celorlalte serii. Prin această modalitate de evidenţă se poate urmări ca nici un membru de sindicat să nu fie scăpat.

(e) - Pentru a doua decizie primită nu se mai întocmesc tabele nominale în care semnează membrul de sindicat.

Este valabilă semnătura dată pentru Pasul 1a) şi Pasul 1b) de la prima decizie de recalculare.

4 –Documentele de la Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) se vor preda conform graficului convenit cu d-na av.Roxana CHIPERI (vezi pct.2).

6Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1b) pentru filiala Iasi, conform graficului convenit cu d-na av.Roxana CHIPERI sunt următoarele:

- setul I de documente: în 8 zile de la depunerea la filială a primului răspuns primit la contestaţie sau a epuizării primului termen de primire a răspunsului la contestaţie;

- ulterior, ca regulă generală, din 8 în 8 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi expirarea termenelor conform SCADENŢARULUI PENTRU PERIOADA DE max. 30 DE ZILE.

Prevederile din acest comunicat modifică în mod corespunzător prevederile din GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRULUI ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR.

Ghidul va fi reafişat pe blogul SCMD cu modificările menţionate.

Anexă: Scadenţar cu termene de urmărit pentru prevenirea ieşirii din termenele legale:

- pentru depunerea documentelor la tribunal (a + 45 de zile);

- pentru procedura prealabilă a contestării deciziilor noi (a + 45 + 30)

07.02.2011

DEPARTAMENTUL JURIDIC AL SCMD