miercuri, 16 decembrie 2015

Pensie de mizerie pentru un SGP - Merci,cheri CIOLOS!




« CEI CARE VOR IESI LA PENSIE DIN ARMATA VOR FI  MURITORI DE RAND »
Sunt cuvintele unui SGP  (militar activ din Corpul Soldatilor si Gradatilor Profesionisti).
In aceste circumstante, pentru diminuarea impactului total nefavorabil al Ordonantei lui Klaus +Ciolos asupra pensiilor militare in general si a acestei categorii de militari in special, solicitam ministrului apararii o initiativa legislativa pentru modificarea in regim de urgenta a Legii privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, astfel ca si acestora sa li se poata conferi Ordinul ”Meritul Militar” cls.III pentru 15 ani in serviciul militar, cls. II pentru 20 ani si respectiv cls. I ptr. 25 ani. Este o soluţie  pentru  creşterea cuantumului pensiilor militarilor profesionisti cu 10%, 15% şi, respectiv 20%. Este si o recunoastere a unui drept elementar pentru anii de serviciu sub drapel !  
« Eu lucrez de 17 ani in armata ca m.a.c am 42 de ani, .... nu stiu decat armata speram ca dupa aprobarea legi pensiilor mlitare sa fie mai bine si pentru noi dar m-am inselat.Ceea ce ma enerveaza este ca civili se bucura cred ca noi nu meritam pensii speciale chipurile si ei au muncit si ca e discriminare.Dar eu le spun ca in 17ani am mai muncit 5 in plus fara salariu prin ramaneri peste program care nu au fost trecute in o.z.u, misiuni la care primaeam un liber la 3 zile lucrate asa ca eu o spun merit acea asa zisa pensie speciala care inseamna 1000 de ron »

Pensie de mizerie pentru  un SGP
Conform OUG 57/2015 care modifica de la 1 ianuarie 2016 Legea pensiilor militare de stat ,la o  solda (majorata cu  10%)  de aprox. 1100 lei  si  vechime efectiva  de 30 de ani in Conditii speciale , militarul va putea ajunge la o pensie (cu aproximatie) de pana in 750 lei. 

 « Am ajuns saracii armatei. Avem rate, obligatii, copii de intretinut si cu un salariu de 750 de lei + norma de hrana care se diminuaza mult cand suntem plecati in aplicatii. Si cum aplicatiile s-au inmultit 5-6 pe an, jumate de an luam salariile diminuate »

« Acum am aflat ca vom avea pensii de femei de serviciu, chiar daca ne-am facut datoria in Irak si Afganistan. De ce suntem prigoniti in halul asta? salarizare foarte mica, nu avem dreptul la bani de tinuta, chirii mici, tinuta de instructie ne cumparam secon hand made in england. Acum aflam ca si pensiile vor fi nesimtite de mici.Voi pleca din sistem cat de curand asa cum au facut si alti camarazi care acum muncesc pe alti bani in Germania, Anglia su in tarile nordice »

Chem toate filialele SCMD sa sprijine acest demers.

Col.r.Dan M.